Y-cam Bullet HD 720 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Y-cam Bullet HD 720 wit op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marcbel 24-04-2014
Geschreven voor: Y-cam Bullet HD 720 wit

Installatie gemakkelijk, configuratie wel wat moeilijker, voornamelijk door de vele mogelijkheden. Beeld echt wel behoorlijk goed

Rhermans99 23-04-2014
Geschreven voor: Y-cam Bullet HD 720 wit

De installatie verliep vlot toch had ik graag de gepaste handleiding in de doos gewild of bij Y-cam teruggevonden. Echter van dit precieze type vind je hem niet.
Voor de volledigheid moet ik er bijvertellen dat ik een IT achtergrond heb.

andlinux 23-04-2014
Geschreven voor: Y-cam Bullet HD 720 wit

Ik heb deze camera gekocht om een weg naar een stuk landgoed in het oog te houden. Deze camera kon volgens de expert op Ibood werken zonder draadloze router en daarom heb ik deze ook gekocht.

Tot mijn verbazing is het nog altijd niet echt gelukt om deze met Ad Hoc te laten werken (dus zonder draadloze router). Als ik de camera instel met Ad Hoc en ik verbreek de verbinding met de LAN kabel dan lijkt het alsof de camera reboot en zich dan in een lus begeeft waardoor deze zich blijft herstarten.
Met Y-cam zelf heb ik al contact opgenomen, maar daar heb ik tot nu toe nog niets van gehoord.

Ondanks dit alles ben ik tevreden over de rest van de camera.
Het beeld is mooi helder en scherp, de nightvision past zich ook perfect aan en je kan praktisch alles instellen.

Wat ik ook handig vind is dat je er een MicroSD kaart kan instoppen om beelden of snapshots te laten opnemen, dan moet je wel de camera open schroeven aan de voorkant, maar dat is iets wat iedereen kan.

Ik heb de camera ook eens in een draadloos netwerk geprobeerd en dan heb je zelden dat het beeld even blijft stilstaan, dit hangt natuurlijk van de sterkte van het draadloze signaal af.

Wat ik ook een pluspunt vind is dat het onder linux werkt, ik gebruik het eigenlijk altijd onder Ubuntu en je kan alles instellen via je browser en ook de live beelden bekijken via je browser, dus geen vervelende programma's die je moet installeren.

Je kan wel een programma afhalen van de website van Y-cam, daarmee kan je je camera zoeken op je netwerk. Deze zoekt dan het ip adres, zo weet je op welk ip adres je kan inloggen.

En omdat het een IP camera is kan je heel makkelijk de beelden bekijken op een andere plaats (ook via internet mits openen van de juiste poorten, maar er zit upnp op), dus bijvoorbeeld op je smartphone. De camera kan 3 streams uitzenden. Bijvoorbeeld een HD (720p) stream met 4 Mbit bitrate en nog 2 andere streams, maar dan bijvoorbeeld in lagere resolutie en verschillende beelden per seconde.
Dit is allemaal perfect in te stellen.
De lagere resolutie kan je dan bijvoorbeeld gebruiken om op je smartphone weer te geven.

Motion detection zit er ook op, er zijn 4 vakken die je kan instellen op 1 beeld, met allen een verschillende gevoeligheid.

Er zijn ontzettend veel functies...

andlinux 11-08-2014

Ik had dus contact opgenomen met Y-Cam en ik moet zeggen dat de support van Y-Cam uitstekend is. Nadat ik een filmpje had gestuurd hoe de camera reageerde hebben ze me gevraagd de camera terug te sturen naar Y-Cam in het Verenigd Koninkrijk, dat heb ik gedaan en ze hebben me gewoon een nieuwe gestuurd.

Daarna stuurden ze me ook nog een bericht waarin stond dat ik recht had op een verzend compensatie (omdat ik de camera naar hun had verzonden), daarvoor moest ik naar een website van hun surfen en daar wat gegevens invullen en na een 2-tal weken kreeg ik 10 pond terug gestort op mijn paypal rekening.
Gewone bankrekening ging ook, maar duurde nog langer.

Dus de ondersteuning is dik in orde.

Voske73 23-04-2014

Installatie ging vrij vlot:
- Aansluiten via UTP kabel aan intern netwerk. De windows PC detecteerde de camera onmiddellijk en ik kon deze vrij snel instellen. Voor uitgebreide instellignen moet je wel op zoek naar de handleiding op het internet, wat wel even zoeken is.
- Ook wifi configureren loopt vlot via de web-interface. Echter, op de plaats waar ik de cameras wil hangen is de wifi sterkte onvoldoende, dus ligt er een UTP kabel, waar ik direct ook de stroomvoorziening kan mee doen, want de camera ondersteunt PoE.
- Op mijn tablet heb ik IP Cam Viewer geïnstalleerd (Lite versie is OK), waar ik de camera's kon toevoegen zodat ik overal in huis kan zien of er iemand aan de deur staat.
- In de camera zit een micro SD card die ervoor zorgt dat alle beweging opgeslagen wordt mocht dit ooit nodig zijn (hopelijk niet)

Nog te doen:
- no-ip configureren op mijn router zodat ik ook buitenshuis kan zien wat er gaande is. Met telenet is dit nog even uitzoeken.

cedricske06 23-04-2014
Geschreven voor: Y-cam Bullet HD 720 wit

Ik heb deze camera gekocht via Ibood.
In de doos zat een voedingskabel van ongeveer 3m wat net voldoende was voor mij, een kort UTP kabeltje om eerst de camera eens te testen in je netwerk om te zien of alles werkt en een bevestigskit.
Ik heb de camera uitgepakt en getest en met de Ycam software vond ik direct de camera in mijn netwerk. Je logt in op de camera met de standaardpaswoorden en je kan direct aan de slag om hem te configureren.
Je kan beelden continu laten opnemen of met bewegingsdetectie. Ik heb gekozen om op te nemen in geval van beweging. Ik ben nu wel al even aan het zoeken naar goeie waarden van gevoeligheid maar ik ben er bijna :-).
De reden dat er beweging wordt gedetecteert is omdat er spinnetjes voor de camera hangen en dan is het net alsof er iemand passeert. Daarop heb ik nog niet veel gevonden buiten dan af en toe de spinnenwebben verwijderen.

Ik heb ook het LED lichtje afgezet dat aantoont dat de stroom aanstaat. Hoe minder licht er schijnt op die camera des te minder dat hij opvalt.

Het geluid op deze camera vind ik ook gewelig! Ik zat op de oprit in mijn wagen een goeie 25m verder en ik kon mezelf horen praten tegen mijn vrouw. Ik heb er wel om gedaan om wat luider te praten maar toch kon ik het gesprek volgen.
Als mijn vrouw thuis toekomt na het lopen met haar headset op kan ik horen naar welke muziek ze aan het luisteren is. Dus het geluid is super.

De beeldkwaliteit vind ik ook goed, met 720p heb ik voor mijn privé gebruik meer dan voldoende en voor die prijs kon ik niet sukkelen. Ik denk er zeker over na om in de toekomst een tweede of zelfs derde camera te kopen.

Samengevat: Een aanrader!